Lis Tribler

Personligt stemmetal: 2.250

Stilling:Byrådspolitiker
    Telefon:2070 2780

Ordentlighed og styr på økonomien
    Jeg har været aktiv byrådspolitiker siden 1990. Heraf af otte år som borgemester i gammel Slagelse Kommune, og otte år i den nuværende sammenlagte Slagelse Kommune. Mine grundholdninger er de typiske socialdemokratiske værdier, hvor alle yder efter evne og nyder efter behov. Mine fokusområder er og har derfor altid været initiativer, der kan skabe vækst og udvikling til gavn for de svageste i vores lokale fællesskab.

Centraliseringen i forbindelse med kommunesammenlægningen er gået for vidt, hvorfor jeg vil arbejde for, at der lægges mere beslutningskompetence omkring udførelsen af kerneopgaverne ud til vore medarbejdere i fx dagtilbud, skoler og ældrecentre.

Styr på økonomien
    Styr på økonomien er en forudsætning for, at vi kan udvikle kernevelfærden for borgerne i Slagelse Kommune samt investere og vedligeholde plejehjem, skoler, daginstitutioner, fritids- og kulturinstitutioner. Derfor skal der rettes op på kommunens økonomi.

Mestring af eget liv
    De ydelser, vi tilbyder vores borgere, skal hele tiden have det mål, at borgerne på sigt bliver i stand til at mestre eget liv. Det drejer sig om tidlig opsporing og indsats over for de nul til tre årige, målrettede initiativer over for de skoleelever, som ikke trives, hjælp og opkvalificering til de der rammes af sygdom eller ledighed samt nødvendig pleje og omsorg for vores ældre.

Ret ryggen, vær stolt og styrk de lokale iværksættere
    Slagelse Kommune har en unik placering og en god infrastruktur, som danner rammen og fundamentet for lokale iværksættere. Det kan vi godt være stolte af, og vi skal fremover i samarbejde med de mange uddannelsesinstitutioner og nuværende virksomheder understøtte og skabe muligheder for, at det lokale iværksætteri kan blomstre.