Jørgen Andersen

Stilling:Afdelingsleder
    Telefon:2349 0430

Din lokale stemme i byrådet.
    Erfaren politiker med arbejdsmæssigt og politisk stort engagement i lokalsamfundet. Mange års erfaring som udvalgsformand, med særlig politisk fokus på kultur og handicap og socialpsykiatri. Igennem mit arbejde som leder af kommunens aktivitetscentre, har jeg stor berøringsflade med foreninger og frivillige i lokalområderne. Som ansat i Slagelse kommune har jeg viden og kendskab til, hvordan kommunen driftes.

En viden og kendskab der er frugtbart, i det genopretningsarbejde vi skal i gang med efter 4 års borgerlig hærgen. Jeg ligger vægt på personlig troværdighed, partidisciplin, og er en person der ser muligheder frem for begrænsninger. Gift med Kirsten der er daginstitutionsleder, to børn og to dejlige børnebørn.

Alle har krav på et værdigt og respektfuldt liv - hele livet!
    Socialdemokratiets vision om et retfærdigt og trygt samfund for alle borgere, skal vi arbejde politisk for bliver virkelighed i vores kommune. Der skal være mulighed for at pensionister og efterlønsmodtagere, har mulighed for at være en aktiv og inkluderet del af lokalsamfundene, så længe de er her. Vi skal skabe mødesteder, have fokus på det sunde liv, hjælpe ensomme ud af deres ensomhed og ind i fællesskabet. Vi skal styrke det frivillige foreningsarbejde, og gå i front når det gælder om, at skabe nye og udviklende samarbejdsrelationer. Vi skal arbejde for projekter der styrker samarbejdet mellem offentlige ansatte og de institutioner de repræsentere, og så den brede vifte af civile aktive borgere der deltager i lokalområdernes sociale liv.

Kommunen skal være en spændende og respekteret arbejdsplads. Slagelse kommune har et af landets højeste sygefraværs tal. Det vidner om en syg arbejdsplads, et utrygt arbejdsmiljø, hvor hele organisationen er påvirket af at være en dårlig politisk ledet kommune. Vi skal genskabe trygheden og stoltheden ved at arbejde i Slagelse kommune. Vi skal genopbygge en mere decentralt styret organisation, hvor indflydelse på egen arbejdssituation skal genskabe glæde og engagement på arbejdspladsen. Vi skal have ekstra fokus på at borgerne oplever en kompetent og dygtig medarbejder, hver gang de kommer i kontakt med en kommunal ansat. Men vi skal sætte ressourcer af til at kommunens mange ansatte udvikler en samarbejdskultur, hvor medarbejderne arbejder på kryds og tværs i organisationen, i bestræbelserne på at yde den bedst mulige service over for vores borgere. Det er ikke altid tilfældet i dag, og mange ressourcer går tabt når borgerne tabes mellem to forvaltninger, eller eksempelvis på grund af et skifte fra barn og til voksen.

Vi skal skabe nye arbejdspladser i turismeindustrien. En smuk natur, centralt placeret, og med et væld af gode historiske og kulturelle oplevelsesmuligheder, gør at Slagelse kommune har oplagte muligheder for at styrke turismen. Der skal ske en bedre koordinering af de mange naturoplevelser som området har. Gør vores mange vandre og cykleruter, og spændende købstæder bedre solgte i ind og udland. Understøt udviklingen af de mange historiske og kulturelle steder og tilbud vi har i dag. Vores herregårde med deres historie, Trelleborg, de tre købstæder og ikke mindst vores smukke strande. Skab flere store events og begivenheder i vores købstæder. Vi er en teater by udnyt det til at udvikle unikke teateroplevelser for vores lokale borgere og ikke mindst for turister. Udnyt vores mangfoldighed og vores rige historie.