Anne Bjergvang

Telefon:5043 5150

Facebooklink:https://www.facebook.com/anne.bjergvang.3

Fælles om fremtiden
    Jeg er først og fremmest interesseret i mennesker og i, at vi får en fælles fremtid i vores kommune.
    Jeg er kvinde, 50 år og arbejder på advokatkontor med økonomi. Jeg er øbo, men arbejder for stærke bæredygtige lokale løsninger i hele kommunen.

En stemme på mig er en stemme på orden i økonomien og udflytning af kommunale arbejdspladser til de mindre byer. En stærk infrastruktur med gode bus- og færgeforbindelser. Vi skal ikke lukke skoler, men sikre udviklingen på landet, i byerne og på øerne.

Uddannelse.
    Vi skal styrke vore unges uddannelsesmuligheder. Idræt og læring går hånd i hånd.
    Gode folkeskoler og et stærkt foreningsliv, styrker og ruster de unge til en ungdomsuddannelse. God infrastruktur sikrer, at det er nemt at komme til og fra uddannelse.

Lokale løsninger.
    Lokale løsninger giver arbejdspladser. Arbejdspladser giver bosætning. Bosætning giver børn i vores skoler. Skoler giver vores børn uddannelse. Uddannelse skaber stærke mennesker. Mennesker binder kommunen sammen. Sammen stopper vi centralisering. Centralisering skader lokalsamfundene. Lokalsamfundene skal have en stærk infrastruktur. Infrastrukturen sikrer overlevelse. Overlevelse giver udvikling.

Fokus på økonomi giver overskud til mere.